خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کدام داروها در بهبود کرونا موثرند؟

کدام داروها در بهبود کرونا موثرند؟

کدام داروها برای درمان کرونا مفید هستند؟ کدام دارو را مصرف نکنیم؟

 معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: سه دارو در درمان بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ موثر می باشد، اما از مصرف یک داروی آنتی‌بیوتیکی باید به‌ صورت جدی خودداری کرد.

 از زمان آغاز همه‌گیری کوویدـ۱۹ تاکنون برای درمان این بیماری داروهای متفاوتی استفاده شده است که برخی از آن‌ها موثر نبودند و از پروتکل‌ها حذف شده اند و برخی دیگر تاثیرپذیری بیشتری

 داشته اند. هنوز دارویی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد و محققان همچنان در تلاش برای یافتن دارویی موثر یا واکسن 

می باشند.


جناب دکتر رضا ملک زاده، با اشاره به این‌که نیازی نمی باشد که بیماران مبتلا به کرونا که علائم خفیفی دارند به بیمارستان مراجعه بکنند گفت: «فاموتیدین» که توسط پزشک برای درمان بیماری‌های گوارشی تجویز می‌شود، برای درمان بیماران مبتلا به کرونا با علائم خفیف تاثیر قابل توجه ای دارد.


همچنین او درباره تاثیر رمدسیویر در کاهش مدت‌زمان بستری بیمارهای مبتلا به کرونا توضیح داد که: رمدسیویر طول مدت زمان بستری را تا حدودا ۵ روز، کمتر می‌کند و همچنین در افرادی که در سطح متوسط بیماری قرار دارند یعنی اکسیژن خونشان پایین می باشد، اما هنوز زیر دستگاه ونتیلاتور نرفته‌اند تا ۲۷ درصد باعث کاهش مرگ‌ومیر می‌شود. 


همچنین او درباره تاثیرگذاری کورتون در بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا گفت: دگزامتازون یا کورتون قطعا داروی موثری می باشد و در دنیا در مورد این دارو اتفاق نظر وجود دارد. در ایران از روز اول از این دارو استفاده می‌شده است. البته این دارو در شروع بیماری کوویدـ۱۹ مورد مصرف قرار نمی گیرد و زمانی که بیماری متوسط بشود و اکسیژن خون کاهش بیابد و ممکن است که بیمار را زیر دستگاه ببریم تا حدود۳۰ درصد موثر است. 


جناب دکتر ملک‌زاده در توصیه ای به مردم درباره پرهیز از مصرف خودسرانه داروها بیان کرد که: متاسفانه اوایل مصرف آزیترومایسین در پروتکل‌ها آمده بود، اما بعدا مطالعات نشان داد این دارو نه تنها موثر نمی باشد بلکه ضرر هم دارد. علاوه بر آزیترومایسین، هیدروکسی کلروکین و کلترا نیز اثری در درمان کرونا ندارند و مردم باید از مصرف آنها برای درمان کرونا بطور جد خودداری کنند. باز هم تاکید می‌کنم آزیترومایسین در درمان این ویروس یعنی کرونا اثری نداشته و نباید مصرف شود.

منبع:آخرین خبر-همشهری آنلاین

هشدار و سلب مسئولیت : لطفا بدون مجوز پزشک از مصرف این داروها خودداری کنید .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده