بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آخرین اخبار از وضعیت بازگشایی مدارس

آخرین اخبار از وضعیت بازگشایی مدارس

 آخرین وضعیت بازگشایی مدرسه ها در سال تحصیلی پیش رو


 محسن حاجی میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه آغاز سال تحصیلی گفت: هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم بماند. متعهد هستیم آموزش را به همه دانش آموزان صرف نظر از موقعیت ها و دسترسی که دارند ارائه بدهیم و این کار را انجام می دهیم. نکته دوم آموزش حضوری می باشد. در تمام دنیا اصل بر آموزش های حضوری بوده است زیرا هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست. ارتباط و تربیت اجتماعی دانش آموزان با هیچ روش دیگری قابل جایگزین شدن نیست و تنها چیزی که حضور را محدود خواهد کرد مسائل بهداشتی است وگرنه ارتباط چهره به چهره معلمان مهمتر است به ویژه در دوره ابتدایی که تربیت اهمیت مخصوصی

 دارد. سال گذشته دو سوم دوره آموزش طی شده بود که مدارس تعطیل شدند و معلمان دانش آموزان خود را می شناختند. اما امسال اصل بر این می باشد که ارتباط با معلم ها برقرار بشود و آشنایی بین معلم ها و دانش آموزان ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش بر مراقبت از سلامت دانش آموزان تاکید کرده و گفتند : حداکثر مواظبت را به عمل خواهیم آورد. مدارس آگاه شده اند و بخشنامه ها ابلاغ شده است. تلاش می کنیم محیط مناسبی را فراهم کرده و خانواده ها باید مشارکت لازم را داشته باشند. 


*والدین و سرپرستان در این ایام همگام با مدارس باشند*


 وزیر آموزش و پرورش به ارتباط بین خانه و مدرسه و نقش خانواده نیز اشاره کرده و گفت: سال های قبل خانواده ها با آسودگی خاطر بیشتری فرزندشان را به مدرسه می فرستادند اما امسال حساسیت بیشتر شده و درخواست داریم که خانواده ها در تمام ایام در کنار مدارس باقی بمانند. به مدارس گفته ایم برنامه های آموزشی را با خانواده ها مرور بکنند و برای آنها توضیح لازم را بدهند که می خواهند چکار کنند.


 وزیر آموزش و پرورش همچنین به نقش رسانه ها اشاره کرد و گفت: انتظار می رود خود دانش آموزان هم با جدیت بیشتری امر آموزش را دنبال بکنند. رسانه ملی نیز به عنوان شریک آموزش در کنار ما 

می باشد و جایگاه مهمی ایفا می کند. در نقاطی که دسترسی اینترنت وجود ندارد تلویزیون می تواند آموزش های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار بدهد. از ۱۵ شهریور برنامه های آموزشی تلویزیونی شروع خواهد شد و ایران باید سراسر مدرسه شود.


*گروه بندی کردن دانش آموزها برای حضور در مدارس*


وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تجارب آموزشی کشورهای دیگر اضافه کرد: ما روش های تلفیقی را مدنظر قرار داده ایم. کلاس ها حضوری برگزار خواهند شد البته اگر مساحت کلاس و مدرسه به گونه ای باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود باید گروه بندی بکنیم. برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان گروه بندی خواهند شد و ورود و خروج و حضورشان در قالب گروه های مختلف می باشد. کل محتوای آموزشی مورد بازبینی قرار گرفته اند و دروسی که باید لزوما حضوری آموزش داده بشود مشخص شده اند و آنها که تمرین و تکرار هستند به بخش غیرحضوری منتقل خواهند شد.


حاجی میرزایی اضافه کرد: امیدواریم با این اقدامات، هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نباشد و این تضمین آموزش و پرورش برای همه مردم می باشد.


*۳۵ درصد مدارس حضوری تدریس خواهند کرد و در مابقی مدارس دانش آموزان گروه بندی خواهند شد .*


وی در پاسخ به پرسشی در مورد تعداد مدارس، گفت: ۳۵ درصد مدارس ما تعداد دانش آموزانشان کمتر از ۵۰ نفر است و می توانند با رعایت پروتکل ها و قواعد بهداشتی فاصله را رعایت کرده وکلاس ها طبق روال عادی برقرار هستند.

 اما در مورد بقیه مدارس، بحث آموزش حضوری منتفی نمی باشد و اصل بر حضوری بودن آموزش ها هست. درباره ۶۵ درصد مدارس باقی مانده که جمعیت زیادی دارند باید گفت در جایی که تعداد دانش آموزان به گونه ای است که رعایت فاصله ممکن نیست ناگزیریم کلاس ها را حضوری برگزار بکنیم اما در قالب گروه بندی های متفاوت که برخی روزهای فرد و برخی هم روزهای زوج به مدرسه بیایند.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در همه مدارس سراسر کشور اصل بر برگزاری آموزش ها بصورت حضوری است بجز اینکه رعایت پروتکل ها تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نباشد.

او گفت: برنامه ریزی های جزئی به مدارس واگذار شده که متناسب با وضعیت تصمیم گیری خواهند کرد .


*شروع متفاوت برای کلاس اولی ها *


وی در پاسخ به پرسش دیگر درمورد حضور کلاس اولی ها در مدرسه گفت: کلاس اولی ها از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردارند و تاکید ما بر اینست که حتی اگر شده به صورت محدود و دونفر دونفر حتما باید به همراه خانواده خود به مدرسه بروند و با معلم خود آشنا بشوند. جریان آموزشی اتکای بیشتری بر حضور در کلاس های درس دارد.


*تعیین تکلیف هزینه اینترنت شبکه شاد قبل از آغاز سال تحصیلی


»»پیشنهاد آموزش و پرورش: دریافت یک سوم هزینه اینترنت 


حاجی میرزایی درباره هزینه اینترنت شاد نیز گفت: بحث اینترنت مورد پیگیری ما قرار گرفته است و پیشنهادهایی به ستاد کرونا 

داده ایم. کمیته ای نیز برای بررسی موضوع تعیین شده است که پیشنهاد کمیته تعیین و دریافت یک سوم هزینه اینترنت می باشد که هنوز در ستاد ملی تصمیم گیری لازم نشده و قبل از شروع سال تحصیلی تعیین تکلیف خواهند شد.



*به جز مدارس مناطق قرمز؛ ۱۵ شهریور همه مدارس باز است و دانش آموزان به مدرسه خواهند رفت*


اطلاع رسانی ها از سوی مدارس صورت می گیرد 


وزیر اموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که خانواده ها هنوز تکلیف خود را نمی دانند، و آیا شنبه مدارس باز است یا خیر؟ گفت: روز شنبه روز آغاز سال تحصیلی جدید و بنابراینست که تمام مدارس به صورت حضوری باز باشند بجز منطقه ای که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود که قرمز است و مدارس اجازه بازگشایی در آن ممطقه را ندارند. حتی اگر منطقه ای زرد شد کلاس ها برگزار خواهند شد ولی با تعداد محدودتر ؛ این موضوع تا قبل از روز شنبه از سوی مدارس به خانواده ها اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده